Presmerovanie elektronickej pošty
Zapnutie presmerovania e-mailových správ je možné vykonať dvomi spôsobmi. Buď cez administrátorský účet postmaster, alebo cez účet konkrétneho užívateľa. Samotné presmerovanie potom ponúka ponechať kópiu (východzie nastavenia), alebo neponechať kópiu v schránke.
1. Aktivácia presmerovania cez admininistratorský účet postmaster@
webmail.zoner.com -> postmaster@nazovdomeny -> Nastavenia -> Nastavenia domény -> Zoznam mailboxov -> Nastavenia mailboxu -> Presmerovanie a aliasy
2. Aktivácia presmerovania po prihlásení do mailboxu
webmail.zoner.com -> nazovmailboxu@nazovdomeny -> Nastavenia -> Nastavenia mailboxu -> Presmerovanie a aliasy
Možné príčiny problémov pri použití presmerovania elektronickej pošty
- Používanie presmerovania pošty neodoporúčame hlavne preto, že nie je úplne spoľahlivé. To je spôsobené predovšetkým použitím SPF (Sender Policy Framework) na strane odosieľatela. SPF slúží k obmedzeniu elektronickej pošty s podvrhnutým odosieľateľom a momentálne ho používa väčšina odosielateľov.
- Preposielané správy môžu byť identifikované ako správy s podvrhnutým určením odosielateľa, pretože v poli Od bude uvedené úplne pôvodný odosielateľ, avšak správa bude potom odesielána ešte raz z Vašej schránky, kde máte nastavené presmerovanie, avšak stále s pôvodným odosieilateľom v poli Od.
Ako sa vyhnúť problémom pri presmerovaní?
- SRS (Sender Rewriting Scheme), alebo technika prepisovania odesielateľa, zjednodušene zavádza obálkovú adresu, kde je uvedený preposielajúci odosiilateľ, pričom zostane zachovaná adresa pôvodného odosielateľa a správa prejde kontrolou SPF. Aktivovať SRS