Portál technickej podpory

Ak tu nenájdete to, čo ste hľadali, neváhajte nás kontaktovať.
Potrebné informácie pre vás radi doplníme.

  • Možnosti nastavenia
  • Možnosti nastavenia

    Veľkou výhodou použitého webmailu je široká možnosť úpravy podľa priania užívateľa. Všetky môžu byť vykonané bez toho, že by ovplyvnili nastavenia iných užívateľov systému.

    Užívateľské rozhranie

    Hlavné nastavenie

    Jazyk - tu zvoľte jazyk, v ktorom sa webmail bude zobrazovať
    Časová zóna - môžete použiť automatickú, tá sa preberá z aktuálneho nastavenia počítača či zariadenia, alebo zvoliť jednu konkrétnu, ktorá sa potom od reálneho umiestnenia môže líšiť
    Formát času
    Formát data
    Krajší dátum

    - podobne ako pri svojom počítači, zvoľte si formát, ktorý vám vyhovuje
    Obnoviť (skontroluj nové správy, atď) - tu si zvoľte, ako často sa webové rozhranie pokúsi o stiahnutie nových správ zo serveru. V prípade mobilných zariadení s obmedzeným prenosom dát to bude mať vplyv na vašu FUP - môžete teda nastaviť najdlhší interval a pripadne používať tlačítko Obnoviť v zobrazení správ, kedykoľvek to budete potrebovať.

    Možnosti prehliadača

    Zachádzať s vyskakovacími oknami ako so štandardnými oknami
    Zaregistrovať handler pre odkazy „mailto:“new
    - webmail bude fungovať ako editor a poštový klient pre nové správy, pokiaľ kliknete na e-mailovú adresu s odkazom
    - typ zariadenia, o ktorom webmail predpokladá, že ho práve používate

    Vzhľad

    Zmena vzhľadu je veľmi jednoduchá. Po prihlásení do emailovej schránky kliknite na ozubené koliesko s popisom "Nastavenia", v novo zobrazenom menu zvoľte možnosť "Vlastnosti" a vo vedľajšom menu zvoľte možnosť "Uživateľské rozhranie".

    Po zobrazení následujúcej obrazovky (viď. obrázok nižšie) vyberte jeden z dostupných vzhľadov a zmenu potvrďte tlačítkom "Uložiť"

    Zobrazenie schránky

    Hlavné nastavenia

    Zobraziť panel náhľadu - rovnako ako v klasickom poštovom klientovi si môžete nechať správy zobrazovať okamžite v dolnej časti hlavného pola. Táto funkcia môže byť trochu nepraktická pri zariadení s malou obrazovkou.
    Označiť zobrazené správy ako prečítané
    Oznámenie o doručení
    Rozbaliť konverzácie
    Riadkov na stránku
    - toto pole určuje, koľko odkazov na správy sa vám zobrazí na jednej obrazovke. K ďalším sa potom dostanete listovaním na ďalšie stránky. Počet naraz sťahovaných správ môže ovplyvniť záťaž vášho internetového pripojenia

    Nová správa

    Kontrolovať nové správy vo všetkých zložkách - toto nastavenie opäť môže zaťažiť váš dátový prenos a pokiaľ nové správy netriedite do iných zložiek filtre pred prečítaním, môže byť vhodne je vypnúť
    Zobraziť upozornenie na ploche pri prichádzajúcej správe
    Prehrať zvuk pri prichádzajúcej správe
    Zavrieť upozornenie na ploche
    - tieto funkcie musí podporovať váš prehliadač a operačný systém, vyskúšajte ich odkazom vpravo od nich

    Písanie správ

    Hlavné nastavenia

    Vytvoriť v novom okne
    Vytvárať HTML správy
    Automaticky uložiť rozpísané správy
    Vždy požadovať doručenku
    Vždy požiadať o oznámenie o stave doručenia
    Ukladať odpovede v rovnakej zložke ako je zodpovedaná správa
    Pri odpovedaní
    Preposlať správu
    Defaultné písmo správy HTML
    Defaultné akcie tlačítka [Odpovedať všetkým]
    - tieto funkcie poznáte zo svojho poštového klienta a nie je ich potreba príliš vysvetlovať. Jedná sa o chovanie editoru pri vytváraní nových správ

    Nastavenie podpisu

    Automaticky pridať podpis
    Place signature below the quoted message
    Pri odpovedaní odstrániť zo správy pôvodný podpis
    - tieto funkcie iste poznáte tiež, nová pre vás môže byť len informácia, že podpis je potreba nastaviť v časti Profily.

    Pokročilé nastavenia - upravovať nastavenia v tejto časti odporúčame len veľmi skúseným užívateľom v prípade, že zaznamenajú problémy s kódovaním správ a príloh.

    Zobrazovánie správ

    Hlavné nastavenia

    Otvoriť správu v novom okne
    Zobraziť e-mailovú adresu so skutočným menom
    Uprednostňovať HTML zobrazenie
    Zobrazovať obrázky uložené mimo mail
    Zobrazovať pripojené obrázky pod textom
    Zobraziť ďalšiu správu po zmazaní/presunu správy
    - upravuje chovanie klienta pri prezeraní správ, nastavenie tu záleží na špecifických potrebách užívateľa

    Pokročilé nastavenia

    Defaultné kódovanie - pokiaľ sa vám niektoré správy, hlavne cudzích jazykoch (ale niekedy aj v slovenčine) nezobrazujú správne, môžete tu upraviť typ kódovania, s ktorým rozhranie počíta, ak neurčí HTML formát správy inak. Vo väčšine prípadov je možné ponechať UTF-8 a preveriť, či je font, ktorým správy zobrazujete, obsahuje príslušné medzinárodné znaky.

    Zvýrazňovanie správ

    - je špecifickou formou filtra, ktorá umožňuje zafarbiť pozadie správy farbou podľa vašej voľby. Kód farby sa zadáva v hexadecimálnom kódovaní farieb. Nápovedu pre spôsob nastavení filtru nájdete v časti Filtre.

    Adresár

    Kalendár

    Hlavné nastavenia

    Defaultný adresár kontaktov
    Vypísať kontakty ako
    Triedenie stĺpcov
    Riadkov na stránku
    Pri doplňovaní adries preskočiť alternatívnu e-mailovú adresu
    - tu si volíte, akým spôsobom sa bude zobrazovať váš osobný adresár alebo kalendár. Nastavenie je špecifické pre potreby užívateľa a veľmi intuitívne. V prípade nejasností kontaktujte našu zákaznícku podporu.

    Špeciálne zložky

    Hlavné nastavenie

    Zobraziť skutočné mená špeciálnych zložiek - tu je možné určiť, či sa budú ukazovať skutočné názvy dopredu vytvorených zvláštnych zložiek, alebo budú predložené do obvyklých názvov zvoleného jazyka webového rozhrania

    Rozpísané
    Odoslané
    Kôš
    - tu volíte zložky, kam sa budú ukladať rozpísané, odoslané a zmazané správy

    Administrácie účtu » Nastavenie serveru

    Hlavné nastavenia

    Pri odstránení označiť správu ako prečítanú
    Správu nemazať, iba označiť pre odstránenie
    Nezobrazovať zmazané správy
    Odstrániť správy, pokiaľ zlyhá ich presun do koša
    Priamo mazať správy zo zložky Nevyžiadaná pošta

    Údržba

    Vyprázdniť kôš pri odhlásení
    Vykonať údržbu schránky pri odhlásení
    - ďalšie nastavenia typické pre bežných poštových klientov

    Pokiaľ vám čokoľvek nebude jasné, kontaktujte našu zákaznicku podporu.